گزیده تحولات جهان ۲۵



چاپ نخست: خرداد ۱۳۸۳

شابک:-

قیمت: ۱۵۰۰ تومان

خرید

 
گزیده تحولات جهان ۲۵
 
نظارت و تدوین: محمودرضا گلشن‌پژوه
انتشارات موسسه ابرار معاصر تهران، گزیده تحولات
 
 
اوج گرفتن ناآرامی‌ها در عراق و پیچیده شدن معادلات قدرت در این کشور، از مهم‌ترین و برجسته‌ترین تحولات عرصه بین‌الملل در ماه گذشته به‌حساب می‌آید. نزدیکی به پایان مهلت قانونی انتقال قدرت در عراق (30 ژوئن) سبب گردیده که این کشور با وجود شکل گرفتن تدریجی نهادهای دولتی و رسمی خود، شاهد تشدید ناآرامی‌ها و تصفیه‌های مختلف باشد.
در کنار این عامل، تغییرات صورت گرفته در چهره دولتی هند نیز، این بزرگ‌ترین دموکراسی جهان را به کانون تحولات و رویدادهای خبری تبدیل ساخته است. موضوعی که در آینده اثرات درازمدتی بر نحوه تعامل این کشور هسته‌ای با کشورهای همسایه و منطقه خواهد گذارد.
کشمکش دیرپای ایالات‌متحده و جمهوری اسلامی ایران نیز، این‌بار در زمین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حال اجراست و تحولات مربوط به آن، بخش عمده‌ای از دغدغه‌های فکری مسئولان نظام از یکسو و کارشناسان و دولتمردان آمریکایی از سوی دیگر را تشکیل داده است.
ما امیدواریم با تهیه و تنظیم مجموعه مقالات حاضر در بیست و پنجمین شماره از کتاب گزیده تحولات جهان، توانسته باشیم سهمی در خور و شایسته را در غنای اطلاعاتی مربوط به تحولات عرصه بین‌المللی جهت کارشناسان و پژوهشگران محترم داخلی فراهم آوریم. بخش‌های پیشینه، دیدگاه‌ها و نظریات و همچنین ارزیابی هر یک از گزارش‌های تحلیلی ـ خبری کتاب حاضر، با این هدف تهیه گردیده‌اند که دیدگاه و نقطه تحلیل مناسب و جامعی را برای تفسیر موضوعات مربوطه فراهم آورند.