گزیده تحولات جهان ۳۲



چاپ نخست: بهمن و اسفند ۱۳۸۳

شابک:۰ ـ ۵۹ ـ ۸۶۸۰ ـ ۹۶۴

قیمت: ۱۵۰۰ تومان

خرید

 
گزیده تحولات جهان ۳۲
 
نظارت و تدوین: محمودرضا گلشن‌پژوه
انتشارات موسسه ابرار معاصر تهران، گزیده تحولات
کد بازیابی در کتابخانه دیجیتالی دید: BB00020053703091518
 
 
سال ۸۳ را در حالی به پایان می‌بریم که سیاست خارجی جمهوری اسلامی در عین توانمندتر شدن نسبت به سابق با چالش‌های به مراتب بیشتری نیز روبه‌رو است. نوع تعامل دوجانبه با ایالات متحده، مذاکرات هسته‌ای با اروپا، تنش‌های حاصله از تغییر حکومت در عراق، شیطنت‌های برخی کشورهای عربی و ... چالش‌های ایران در سال ۸۳ بودند. امید آنکه سال آینده، سال قدرت‌نمایی ایران در صحنه‌های دیپلماتیک باشد و بتوان عزت و مصلحت را تواماً در صحنه سیاست خارجی پیش برد.
در سال ۸۳ بیش از ۲۵۰ گزارش تحلیلی ـ خبری در مدیریت کتاب گزیده تحولات معاونت پژوهشی مؤسسه تهران تهیه گشت که در حدود ۱۴۰ عدد از آنان در کتاب‌های گزیده تحولات و مابقی در کتابخانه دیجیتالی مؤسسه تهران (دید) تغذیه شد. تلاش مدیریت این کتاب همواره بر آن بوده که تا حد امکان تمامی تحولات مهم عرصه بین‌الملل را پوشش دهد. لذا اگر در گزارشات منتشره به‌نظر می‌رسد موردی از قلم افتاده، به احتمال قریب به یقین آن مدرک در کتابخانه دیجیتالی دید تغذیه و در دسترس قرار دارد (جهت عضویت در کتابخانه و بهره‌برداری از منابع آن می‌توانید با مؤسسه تهران مکاتبه نمایید).
در مجموع، انتشار ماهیانه کتاب گزیده تحولات، فعالیتی است کاملاً گروهی که با لطف و همکاری بیش از ۳۰ نفر از کارشناسان همکار مؤسسه تهران صورت می‌پذیرد. در اینجا بر خود لازم می‌دانم از زحمات سرکار خانم سمانه ضرابی‌نژاد که زحمت نمونه‌خوانی متون مربوطه را به انجام می‌رسانند، تشکر نموده و قدردانی ویژه خویش را از تلاش‌های سرکار خانم مهشید ایرایی که زحمت تایپ و اصلاح متون و کلیه هماهنگی‌های اداری مربوطه را متقبل می‌شوند، ابراز دارم.