امپراتوری رو به مرگ (امپریالیسم آمریکا و مقاومت جهانی)



چاپ نخست: فروردین ۱۳90

شابک: ۵ ـ ۱۴۶ ـ ۵۲۶ ـ ۹۶۴ ـ ۹۷۸

قیمت: ۸۲۰۰ تومان

خرید

 
امپراتوری رو به مرگ (امپریالیسم آمریکا و مقاومت جهانی)

مؤلف: فرانسیس شور
مترجم: علیرضا طیب
انتشارات موسسه ابرار معاصر تهران، کتاب تخصصی
کد بازیابی در کتابخانه دیجیتالی دید: E0075D4
 
از دهة 1970 چیرگی جهانی امپراتوری آمریکا در دورة پس از جنگ جهانی دوم، در خارج با مقاومت فزاینده و در خود آن کشور با تناقضاتی روبه‌رو شد. بررسی این چیرگی، مقاومت و تناقضات، کانون توجه کتاب حاضر را که توسط فرانسیس شور، استاد تاریخ دانشگاه ایالتی وِین در ایالات متحده نگاشته شده، تشکیل می‌دهد.

این کتاب که آمیزه‌ای فراگیر از رویکردهای مختلف را پیش‌ روی خوانندگان می‌گذارد تلاشی است برای روشن ساختن چند و چونِ برپایی طرح‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی امپریالیستی ایالات متحده و چالش‌هایی که در پایان سدة بیستم و آغاز سدة بیست و یکم در برابر آنها قد علم کرده است. نویسنده که خود از مخالفان امپریالیسم و سلطة جهانی آمریکاست برای تحلیل بحران‌های ذاتی امپراتوری و درانداختن نگرشی که تحقق‌بخش جهانی برخوردار از عدالت اجتماعی فزون‌تر باشد دیدگاه‌های پژوهندگان و کوشندگان را درهم آمیخته است. این نوشته تازه‌ترین بحث‌های انتقادی دربارة امپریالیسم آمریکا و جهانی‌سازی را در خود فراهم می‌آورد تا روشن سازد چه روش‌ها و امکاناتی برای مقاومت جهانی در برابر آنها وجود دارد.


کتاب حاضر که بینش‌هایی دربارة تلاطمات سیاسی و فرهنگی دهه‌های اخیر به‌دست می‌دهد و پرسش‌هایی ژرف و گریزناپذیر را پیش می‌کشد برای کوشندگان، دانشجویان، و پژوهندگان فرهنگ سیاسی آمریکا، سیاست خارجی ایالات متحده، جهانی شدن، امپریالیسم، روابط بین‌الملل، و جنبش‌های اجتماعی قابل استفاده است.
مؤسسه تهران امیدوار است انتشار کتاب حاضر، شناخت بهتری را از پویایی‌های سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده برای خواننده و کارشناس ایرانی فراهم آورد.