فلسطيني‌هاي ساكن اراضي اشغالي

و هويت يهودي دولت جعلي اسرائيل


مقدمه

مركز مطالعات معاصر، (مركز الدراسات المعاصرة) علاقمندان خود را به انتشار كتاب‌هايي درباره موضوع‌هاي حياتي و جنجالي روز، عادت داده است. موضوع‌هايي كه به جامعه فلسطيني ساكن اراضي اشغالي 1948 و وقايع آن ارتباط مستقيم دارد. بنابراين دهمين كنفرانس مركز، قضيه مهم و حساسي را درباره "هويت يهودي دولت و فلسطيني‌هاي ساكن اراضي اشغالي 1948" دست مايه خود قرار داده است. تشكيلات اسرائيلي از زمان به قدرت رسيدن حكومت نتانياهو، شعار "هويت يهودي دولت" را مطرح كرده تا اين شعار بستري باشد براي نابودي همه منافع ملت فلسطين از جمله فلسطيني‌هاي 1948. حكومت تحت رهبري نتانياهو، در راستاي اجراي اين شعار خطرناك به هر قيمت ممكن، تمام موانع را از بين برد و از تمام مرزهاي موجود تخطي كرد. شعاري كه از بين بردن قضيه فلسطين سپس كوج دادن و اخراج باقي مانده فلسطيني‌ها، مصادره و يهودي‌سازي اراضي آنان و لغو حق بازگشت را نشانه گرفته است.

كنفرانس حاضر براي بررسي اين پديده و سياستي برگزار شده كه از زمان تصويب قانون موسوم به "خصوصي‌سازي اراضي" و تخريب تعداد زيادي از منازل عربي در مناطق مختلف آغاز گرديده است. در خلال اين نشست، چند پژوهش درباره سياست جديد اسرائيل ارائه شد كه هر يك به مسائل مختلفي پرداختند و در اين كتاب منتشر شده‌اند.

چنين نشستي كه به ارائه چنين مقالات كاربردي پرداخته بدون شك باعث خواهد شد كه عملكرد پنهان اين حكومت و اداره­هاي تخصصي آن، افشا شود و رازهاي سر به مهر آنها كه در طرح‌هاي سياهشان عليه جامعه عربي ساكن در سراسر فلسطين و نه تنها فلسطيني‌هاي 1948 نمود مي‌يابد براي همگان برملا شود. طرح‌هايي كه نابودي هويت و آثار فلسطيني‌ها در اين سرزمين از جمله اماكن مقدس و باستاني يا حتي ريشه كن كردن روستاها و محو آنها از صحنه روزگار و تغيير اسامي عربي به عبري را مطمح نظر قرار داده است.  

اين، توطئه‌اي بزرگ از جانب حكومت راست گرا و افراطي نتانياهو عليه ملت فلسطين است و بعيد نيست كه باعث الحاق كرانه باختري به تشكيلات اسرائيل از نظر مدني شود و اين حكومت بتواند بعد از اعلام نوار غزه محاصره شده، به عنوان ميهن ملي فلسطيني‌ها، پرونده فلسطين را ببندد.

اين كتاب، حاوي اطلاعات فراواني است كه بدون شك، بسيار مثمر ثمر خواهد بود.